Share story

Listings for English-language magazines allegedly produced by the Islamic State have been removed from Amazon.com, the BBC reported.

The website of the Seattle-based online retailer previously listed four different paperback volumes of Dabiq magazine for sale in the U.S., the U.K., France, Germany, Italy and Spain, the BBC said. Amazon said in a statement to the news service that the products were removed.

A search of Amazon’s Web site on Sunday revealed no publications for sale under the name Dabiq.

The author of the publications was listed as the al-Hayat Media Center, the terrorist group’s English propaganda wing, the BBC said. The magazines were published using CreateSpace, an Amazon-owned self-publication tool.

Amazon and CreateSpace didn’t immediately respond to requests for comment on Sunday.